martes, 24 de enero de 2012

25 Cursa Polinyà

Aquest dissabte vaig córrer una de les curses en les que més he disfrutat. Cursa a Polinyà, gratuïta, per camins de terra i amb una mica de desnivell. La organització va ser de 10, el ritme tranquil i vaig poder ajudar a un amic, l'Albert, a acabar per primer cop una cursa de 10k. L'objectiu era acabar per sota de 50 minuts, però ja haviem sentit que la cursa tindria desnivell al briefing previ, així que decidim anar a lo que surti.
Escalfem una mica (més aviat poc) i sortim desde darrere del tot. Només sortir, baixada i curva tancada on l'Albert quasi cau, però finalment es queda en un ensurt. Seguidament, tobogan, puja-baixa, abans d'agafar la pista per on anirem ja quasi tot el recorregut i comença la pujada. Anem a un ritme suau, d'uns 5:15 min/km, però anem avançant gent. Després del 2n km, tornem a baixar i després a planejar. Allà ens juntem amb gent que porta el mateix ritme, per fer la part més dura, la pujada al km 4., una pujada bastant pronunciada, però als ritmes que anem tampoc ens mata. Avituallament al km.5. No tinc gens de sed, per lo que em mullo la boca i decideixo guardar l'ampolla per al final, que suposo que l'Albert la necessitarà. Seguim la cursa en lleu pujada, i després del km 7. em poso una mica davant per canviar una mica el ritme. L'Albert em pot seguir fàcilment. Arribem al km.8, ja s'han acabat les pujades, així que decideixo tirar per veure si podem aconseguir el nostre objectiu. Comencem a avançar força gent, tot i que el cansament de la pujada fa que no poguem tirar molt fort. Tot i això, ens sortiran aquests km de baixada a ritmes inferiors a 4:20. Al arribar a l'asfalt l'Albert comença a patir i he de baixar una mica el ritme, però ja estem arribant.
Finalment se li va fer la cursa massa llarga (els 10.800 van acabar sortint en 54:57), acabant en les posicions 117 i 118.

No hay comentarios:

Publicar un comentario