viernes, 9 de marzo de 2012

Maratest 2012



Després d'estar parat durant quasi un mes després de la mitja de Granollers, el diumenge passat vaig tornar a competir, a una nova cursa creada aquest any, la Maratest, creada com a test per aquelles persones que volen fer la marató. Com jo no m'estic entrenant encara per aquesta distància, vaig fer la prova curta, de 15 km.
L'objectiu quan em vaig apuntar era apropar-me a la hora és a dir, mantenir un ritme durant una hroa proper als 4 min/km. Tot i això, el fet de només haver corregut dos dies en tot febrer, 30 i 40 minuts respectivament feien que l'objectiu fos molt difícil.
A més era la cursa de debut com a membre de corredors.cat. A la sortida, m'ajunto amb en charlax i el Raul martínez, que farien la cursa de 30 km. Sortida dels primers i ràpidament m'enganxo a la llebre de sub-3 hores a la marató. El ritme és constant a 4:16 min/km. Intentaré aguantar el que pugui a aquest ritme, tot i que fa temps que no corro. Crec que dins la barqueta que formem, sóc dels pocs que no té el sub-40, per no dir l'únic. Els km van passant i em trobo cómode en el grupet de 15 corredors que anem. A partir del km. 8 alguns dels que anaven al grup comencen a tirar, però jo segueixo amb la llebre. El meu problema, apareix al km.10, errada de novato que pagaria cara. Portava un gel i volia provar el prendre'l en carrera per a futures curses. Al km.10 hi ha avituallament, però estic més pendent de treure el gel que de l'aigua, així que em quedo al mig del carrer i quan me n'adono ja és massa tard. Tot i que quasi bé paro per agafar l'aigua no en puc agafar. He perdut uns metres amb el grupet que anava, em prenc el gel i se'm queda la boca com enganxosa. La sensació no és bona i veig com em serà impossible reenganxar-me amb el grup. Queden 4 km,  però estic sol i crec que se'm faran molt llargs. Començo a tirar i quan queden 3 km m'avancen 2 corredors. Queden 2 km i m'avancen 2 corredors més, no queda res així que decideixo enganxar-me amb ells. Agafo el ritme i ja estic arribant, em trobo millor i m'en vaig d'ells. Ja només queda acabar, no sprintaré però vull acabar el millor possible. Al final, arribada en 1:04:16, a una mitjana de 4:16 min/km.
Després de mirar la classificació veig que he quedat el 25è d'uns 630 corredors, la meva millor classificació de llarg.

Aquí unes fotos:


No hay comentarios:

Publicar un comentario