domingo, 18 de diciembre de 2011

Intervals a Can Dragó

Aquesta setmana tocava trobada amb els tècncis que ens han preparat els entrenaments per a poder assolir una bona marca a la cursa dels Nassos, en Pol Guillén i la Rosa Morató. El lloc, les pistes d'atletisme on es celebraven les 24 hores d'atletisme, a les 10 amb una bona fresqueta i força vent.
Aquestes reunions, serveixen per a entrenar en grup i per a rebre consells de dos professionals com ells dos, en els que s'aprèn molt. A més, en entrenaments a velocitats altes, el fet de fer-ho en grup fa que vagis un puntet més fort fent que la millora sigui més gran.
Comencem amb 20 minuts d'escalfament, cursa continua tranquileta per la gespa de l'interior de la pista. Després, estiraments recolzant-los en les valles de fora, treballant la musculatura del tren inferior i la movilitat articular. Després técnica de carrera, per començar a fer els moviments que farem durant la cursa (possiblement una de les coses que menys fem) i per acabar 4 progressius d'uns 80 metres. Després d'aquest complet escalfament, ens separem en grups. Allà estan les llebres de la cursa dels nassos, i cadascú es posa amb les del seu ritme. En teoria hauria d'anar amb els sub-40, sub-42, però no vull forçar el piramidal així que em poso amb els de sub-50. De llebre fa el Javier, tot un ironman. Ens toquen 5 sèries de 400 metres, és a dir volta complerta a la pista. Els temps, orientatius ronden els 1:50, tot i que el primer crec que va sortir 10 segons més ràpid. A la última, em veig bé i tiro cap a endavant fins que enllaço amb els sub-45, així que suposo que em surtiria una miqueta més de 1:20. Les sèries amb els sub-45 són de 300. Les fem en 1:10, i a la última com ja m'havia passat a les anteriors sèries em veig bé i tiro una mica més ràpid. M'ajunto amb els sub-42 per fer les cinc últimes de 200. La primera la faig amb ells, cada cop millors sensacions i la segona ja començo a tirar fort i em diuen que passi amb el primer grup, el sub-40. Els ritmes a aquest grup són molt alts. La primera sèrie surt a uns 40 segons, la segona surt a 39 però un company comença a tirar fort i jo surto una mica darrere, així que suposo que seran 38. I la última, la llebre tira fort i me'n vaig darrere, és la última i s'ha d'apretar. El ritme de la llebre, tarda 31 segons no el puc seguir però arribo en uns 33, que seria a 2:45 min/km, molt content pels ritmes assolits (tot i que no sé si els hagués pogut fer si hagués estat desde l'inici amb ells) i per no tenir molèsties al piramidal.
Per acabar, comento sensacions amb la Rosa, que em recomana anar amb calma, que hi ha moltes més curses i el que interessa és no fer-me més mal. Faig 10 minutets de refredament i a prendre una aigua abans d'estirar. Quan acabo, ajudo un moment amb els conos, amb mun pare i en Lluís per a la cursa de les 24 hores (aquests atletes estaran 24 hores corrents i el guanyador acabarà amb més de 240 km, brutal! Entre ells està l'ironman Robert Mayoral).

Vaig anar a veure l'ambient per la tarda de les 24 hores, veient el final de les 6 hores en pista i donant ànims a alguns companys que feien la cursa de 24 hores per relleus.

No hay comentarios:

Publicar un comentario